fredag 21 december 2007

Second Life

Jag har blivit en split personality!!!
Jag har en Avatar och hon heter Laika Loire, och tillsammans ska vi utforska Second Life

SecondLife is like a flugpapper!!!

När väl Laika Loire klev in i SecondLife höll hon inte på att komma ut. Laika är så snäll, hon lät mig följa med och vi provade kläder, olika kroppstyper, olika frisyrer och olika form på ögonen.

När vi hade gjort oss fina blev vi inbjudna till Svenska Institutet. Där såg vi en utställning om Linné, vi tog en fika och i lobbyn stötte vi på tre andra Avatarer, och vi snackade lite om hur det går med etableringen av banker i Second Life. Vi funderade också över hur dygnsrytmen är i förhållande till den i First Life.

Några timmar gick verkligen fort!

Vi teleporterade oss till en annan ö och där flög vi vilse. Helt plötsligt flög vi bara
över en massa vatten och då tröttnade vi och åkte hem. Men vi ska tillbaka i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

häftigt!!

snart kanske vi även möts i secondlife...undrar om du kan lista ut vem jag e...hemlis :)

God Jul!! kram

Khalils Blog sa...

Hej på dig! Va kul att du börjat hänga där! Jag måste se till att skaffa mig en avatar där med.

God fortsättning på dig. Ska leta upp dig!!